PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Monday, December 17, 2012

Liqa' Fuad


Kaherah, 14 Disember- Unit Perancang Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) KPT telah mengadakan program Liqa’ Fuad yang menekankan dua objektif penting iaitu mendekatkan ahli dengan pimpinan dan mendengar permasalahan ahli. Program yang bermula jam 9.45 pagi itu dimulakan dengan ‘slide show’ khas oleh setiap AJK HEWI bagi memperkenalkan diri serta membentangkan bidang  tugas masing- masing. Seterusnya pihak pimpinan membuka ruang seluas-luasnya kepada semua yang hadir untuk berkongsi sebarang permasalahan dan melontarkan buah fikiran.

Dalam program tersebut turut diadakan sesi taaruf untuk mahasiswi yang baru datang ke bumi anbiya’. Hal ini bertujuan untuk meningkatkan ukhuwah serta lebih mengenali antara satu sama lain.

Kesungguhan ahli dan pimpinan dapat dilihat melalui perkongsian pandangan serta cadangan membina yang boleh dimanfaatkan untuk kesatuan KPT. Di samping itu, suasana yang lebih positif dapat dibina apabila ahli dan pimpinan saling menjaga adab dan akhlak dalam membuat teguran, cadangan dan sebagainya selari dengan tuntutan islam yang amat menitikberatkan soal akhlak.

Program ini berakhir pada jam 11.30 tengah hari. Semua mula bersurai untuk kendiri dan solat zohor  berjemaah. Semoga Allah menyatukan hati  anak-anak Terengganu dengan ikatanNya yang kukuh.

اَوثق عرى الإيمان : الحب في اللة والبغض في اللة.
“Sekuat-kuat ikatan iman ialah cinta dan berkasih-sayang kerana Allah dan marah juga kerana Allah”.