PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Friday, July 20, 2012

REALITI SEMASA MENUJU MATLAMAT


Modenisasi ini kita melihat masyarakat dirundum penularan masalah berkaitan aqidah syakhsiah budaya norma dan moral. Keruntuhan ini melambangkan bahawasanya masyarakat hari ini sudah berjaya dijajah oleh golongan orientalis.

Kejahatan golongan orientalis dalam meneliti agama Islam adalah bertujuan melemahkan Islam secara dasarnya berpandukan perencanaan pelan tindakan mereka yang akhirnya meruntuhkan keperibadian syakhsiah umat Islam.


Dalam mendepani ragam masyarakat yang terdedah kepada anasir Yahudi, (Freemansonry Orientalisme dan Kristianisasi) maka menjadi kewajipan dan tanggungjawab ke atas seluruh masyarakat Islam mengatur langkah serta strategi membasmi wabak ini.

Gerakan ini tidak menular melalui peperangan mahupun kekerasan namun sebaliknya mereka menyerang melalui pemikiran. Begitu licik gerak langkah mereka yang akhirnya mampu menidurkan umat Islam di sepanjang kehidupan.


Propaganda golongan ini tidak akan terhenti selagi mana Islam secara keseluruhannya tidak berada dalam genggaman mereka. Mereka mula meracuni pemikiran golongan intelektual serta ulama agar mengikut tunjuk ajar mereka. Semangat serta kesungguhan mereka bekerja dengan meresapkan pelbagai dakyah serta menebar-luaskan objektif utama sehingga sanggup bersengkang mata.


Oleh yang demikian, yang demikian benteng perrmasalahan ini mampu dirungkai serta diruntuhkan dengan kembali kepada ajaran Islam yang sebenar berpandukan al-Quran dan as-Sunnah. Kesyumulan isi kandungan al-Quran yang diturunkan kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW melalui perantaraan Saidina Jibril a.s. telah membongkar pelbagai rahsia kezaliman golongan Yahudi dan Nasrani sebagai pengajaran dan teladan.


Selain itu pegangan akidah yang mantap, keimanan yang kukuh serta kefahaman Islam yang baik menjadi perisai utama membanteras agenda berbahaya ini. Umat Islam harus memiliki pengetahuan ilmu yang cukup serta pengetahuan keagamaan yang mantap agar tidak sewenang-wenangnya ditipu.

Persediaan keilmuan merupakan asas dalam berhadapan dengan masyarakat hari ini yang menghadapi pelbagai kemusykilan agama dan kerapuhan aqidah. Penekanan kepada asas-asas Islam dan prinsip Islam harus diketengahkan dalam lapangan masyarakat untuk menanamkan rasa ketelusan beragama serta membebaskan dari kejahatan taghut serta idealisme-idealisme kotor.


Bertepatan dengan Firman Allah SWT dalam al-Quran al-Karim:


“Dan barangsiapa mencari agama selain Islam dia tidak akan diterima dan di akhirat dia termasuk orang yang rugi”. (Al-Imran : 85)


Nikmat Islam yang diterima hari ini haruslah dipasakkan dengan akidah yang sejahtera serta disulami dengan kefahaman ilmu yang kukuh. Justeru, mahasiswa Islam haruslah memanfaatkan detik waktu usia serta kelapangan masa ini sebagai bekalan mendatang. Sesungguhnya Allah SWT telah bersumpah dengan masa dalam al-Quran bahkan kalam hukama ada menyebut:


“Masa diibaratkan sebilah pedang. Sekiranya kamu tidak memotongnya maka ia akan memotong kamu”

“Antara sifat seorang muslim adalah memiliki penyusunan masa yang sistematik. Maka menjadi kewajipan serta tuntutan semua mahasiswa Islam meneliti serta mempunyai perancangan dalam organisasi masa. Kelapangan masa sejurus menghadapi peperiksaan peringkat universiti seharusnya dimanfaatkan dengan bijaksana.

Justeru, pimpinan HEWI PMRAM sesi 2012 begitu optimis menyeru mahasiswa agar sama-sama melakukan transformasi ke arah pembentukan mahasiswa bersyakhsiah dan berthaqafah” ujar Ketua Unit Pendidikan dan Komunikasi Bahasa HEWI PMRAM Sesi 2012.

"Julang Keilmuan Jana Keizzahan"


Mardhiah binti Nordin
Ketua Unit Pendidikan dan Komunikasi Bahasa
Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) PMRAM 2012