PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Monday, September 12, 2011

"JABIR AIDILFITRI" JAYAKAN AGENDA KEBAJIKAN

Kaherah, 8 September 2011 – Projek “Jabir Adilfitri” merupakan antara usaha di bawah kelolaan Biro dan Unit Kebajikan KPT Mesir yang bertujuan menjayakan agenda kebajikan KPT Mesir yang sentiasa cakna akan perihal mahasiswa Islam Terengganu di bumi Mesir.


Projek ini telah dirasmikan pada Malam Gema Aidilfitri oleh Badan Pengurus Angkat PMRAM Cawangan Terengganu; Saudara Zulhafeez bin Ahmad Zahidi.


Pengagihan di sebelah akhowat telah dijalankan di Asrama Darul Iman oleh Naib Pengerusi, Saudari Tengku Fathimah binti Tengku Hashim. Sumbangan telah diagihkan ketika majlis rumah terbuka ahli HEWI.


Ketua Unit Kebajikan KPT Mesir; Saudari Shazazierra binti Sharif menyatakan bahawa pihak KPT Mesir telah memperuntukkan sejumlah bajet kewangan untuk menjayakan agenda membantu kebajikan ahli.


Walaupun hanya sekilo gadum dan gula, namun harapan daripada kepimpinan KPT Mesir agar “Jabir Aidilfitri” menjadi antara wasilah untuk memperkasakan ikatan kebersamaan ahli dan kepimpinan serta ikatan sesama muslim.


Semoga Aidilfitri ini lebih bermakna walaupun berada jauh di perantauan. Salam Aidilfitri daripada saf kepimpinan KPT Mesir.