PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Friday, October 5, 2012

Pelajar Asrama Johor Diarah Keluar Asrama


KAHERAH, 2 Okt 2012 -- Malang tidak berbau buat pelajar-pelajar Asrama Rumah Johor, Rabaah, setelah mana sebahagian pelajar-pelajar yang tinggal di asrama tersebut diarahkan untuk mengosongkan bilik masing-masing dalam tempoh waktu yang singkat.

Notis arahan yang mengarahkan supaya mengosongkan asrama ini dikeluarkan oleh pihak pengurusan Rumah Johor pada 30 September baru-baru ini.

Notis arahkan ini mengejutkan para pelajar yang menghuni di asrama tersebut kerana mereka diarahkan supaya berpindah dalam tempoh waktu yang singkat. 

Pada 1 Oktober sehari berikutnya, satu lagi notis arahan dikeluarkan dengan mengarahkan para pelajar keluar daripada asrama sedangkan dalam masa yang sama, pihak pengurusan tidak menyediakan penempatan sementara kepada para pelajar.

Rentetan masalah yang berlaku, Yang DiPertua Badan Kebajikan Pelajar-pelajar Johor (BKPJM), saudara Muhammad Yazid Bin Hanzir telah menghubungi Pengurus Rumah Johor, Haji Maulan bin Asmoni bagi mendapatkan penjelasan dan meminta beliau melanjutkan tempoh pemindahan tersebut.

Namun apa yang mendukacitakan, usaha tersebut tidak diendah oleh pihak bertanggngjawab dan masih belum menemui sebarang hasil tindakan.

BKPJM mengharapkan agar pihak pengurusan Rumah Johor dapat bertindak dalam menangani masalah yang dihadapi oleh pelajar-pelajar tersebut serta dapat menemukan solusi secepat mungkin.