PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Tuesday, November 27, 2012

Tautan Kasih Sayyidah Zainab



Kaherah, 24 Oktober -  Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) Mesir telah menganjurkan program “Kembara Rabithah” di bawah seliaan Unit Dakwah HEWI KPT Mesir ke rumah ahli di Sayyidah Zainab baru-baru ini.

               Antara objektif program ini diadakan adalah untuk mengeratkan ukhuwah antara mahasisiwi KPT yang dekat dan jauh sekaligus menjayakan usul KPT pada tahun ini. Selain itu, ia dapat mengenalpasti permasalahan ahli mahasisiwi yang berada di sana.

               Perjalanan ke rumah ahli mengambil masa satu jam berikutan masalah kesesakan lalu lintas. Program bermula sekitar jam 4.30 petang dan berakhir pada jam 6.30 petang. Kunjungan ini disambut baik oleh ahli yang berada di Sayyidah Zainab.

               Program ini menghimpunkan 20 orang mahasisiwi. Majlis dimulakan dengan sesi taaruf sesama ahli, seterusnya dibuka kepada permasalahan yang timbul daripada kalangan mahasiswi yang tinggal di sana.

               Sehubungan dengan itu Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) KPT Mesir Sesi 2012/2013 mengucapkan jutaan terima kasih kepada mahasisiwi perubatan di Sayyidah Zainab atas kesudian menerima kunjungan ini. Semoga dengan program Kembara Rabithah ini dapat mengeratkan lagi ukhuwah yang telah terbina.