PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Monday, March 26, 2012

Malam Kesenian Islam 2012 : Ukhwah Kian Bertaut

KAHERAH,  23 MAC - Buat julung kalinya, Hal Ehwal Wanita Islam (HEWI) Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) Mesir telah mengadakan  Malam Kesenian Islam di bawah seliaan Unit Kebudayaan, Kesenian dan Kemasyarakatan berobjektifkan ukhuwah selain memberi peluang kepada ahli menyerlahkan bakat masing-masing serta menyediakan lapangan kepada mahasiswi untuk berhibur mengikut syara’.


Program yang berlangsung di Dewan Darul Iman ini dihadiri oleh mahasiswi Pengajian Islam dan Sains Kesihatan yang berada di Kaherah. Program bermula pada jam 9.15 malam telah membuka tirai dengan persembahan nasyid dari Kumpulan Insyirah.  Malam Kesenian Islam diteruskan dengan persembahan dari kumpulan yang bertanding iaitu Kumpulan Ruhul Mahabbah dan Raudhah. Persembahan dari peserta diselangi dengan persembahan istimewa dari Unit Bait Muslim.



 Program ini dimeriahkan lagi dengan persembahan dari wakil Sains Kesihatan dalam mendeklamasikan sajak. Tidak ketinggalan, persembahan khas dari Ahli Jawatankuasa (AJK) HEWI KPT Mesir dalam menyampaikan mesej penting untuk semua ahli.

Majlis kemudian diteruskan dengan acara penyampaian sijil Skim Saham Waqaf PMRAM kepada pembeli saham melebihi 4 unit oleh saudari Nuraini Abdullah; Naib Pengerusi HEWI KPT Mesir. Hadiah juga diberikan kepada pemenang tempat pertama dari kumpulan Ruhul Mahabbah dan pemenang dari tempat kedua dari kumpulan Raudhah.



Mengakhiri majlis dengan jamuan makan sekaligus menjayakan BBQ Party anjuran Biro Dakwah KPT Mesir sekitar jam 11.45 malam. Semoga berkumpulnya hati-hati kita pada malam ini, akan mengukuhkan lagi keterikatannya sampai bila-bila.

HEWI KPT Mesir dengan penuh takzim mengucapkan ribuan terima kasih atas kerjasama yang diberikan secara langsung mahupun tidak. Jazakumullahu khairal jaza’.