PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Saturday, September 25, 2010

Ahlan Wasahlah Mahasiwa/wi Baru ke Perlambahan Nil

Selamat Datang daripada Barisan Kepimpinan KPT kepada seluruh mahasiswa mahasiswi baru Terengganu yang tiba di Mesir baru-baru ini. KPT kali ini mencatat rekod rombongan ketibaan pelajar baru terbanyak, sebanyak 4 rombongan.




Rombongan pertama tiba pada 12 September 2010, jam 5.15 petang, Penerbangan Qatar Airways. Pelajar baru rombongan pertama ini seramai 30 orang yang diiringi oleh 4 pengiring, antaranya Ustaz Hisyamuddin Abdul Karim yang merupakan mantan YDP KPT dan mantan Presiden PMRAM. Pelajar-pelajar ini kesemuanya adalah pelajar Pengajian Islam dan persendirian. Segala urusan barang-barang di lapangan terbang hingga pengagihan beg ke tempat kediaman diuruskan oleh Ahli Jawatankuasa USMB KPT.




Rombongan Kedua pula di bawah Tajaan Yayasan Terengganu, yang diiringi oleh Pegawai Yayasan Terengganu sendiri. Rombongan tiba jam 5.15 petang, 20 September 2010, Penerbangan Qatar Airways. BP Angkat, Pengarah USMB Pusat, HEWI Angkat, Timbalan Pengarah USMB Pusat, AJKT dan AJK HEWI bersama AJK USMB turun padang menyambut pelajar-pelajar tajaan ini di Lapangan Terbang Kaherah. Seterusnya mereka seramai 35 orang ini yang terdiri daripada pelajar Pengajian Islam dan Perubatan, terus dibawa ke Asrama Yayasan Terengganu di Mansurah bagi mengikuti program untuk pelajar baru.




21 Sepetember 2010, pd waktu dan penerbangan yang sama, satu lagi rombongan tiba. Mereka adalah dikalangan pelajar perubatan dan pergigian Tajaan Yayasan Terengganu. Jumlah pelajar Rombongan Ketiga ini mencecah angka 35, diiringi oleh pengiring yang dihantar oleh pihak yayasan. Rombongan ini juga disambut mesra oleh pegawai-pegawai, BP dan Hewi Angkat, AJKT dan AJK HEWI, berserta AJK Pelaksana USMB. Rombongan ini juga terus ke Mansurah setelah semua pelajar siap sedia untuk bertolak.




Rombongan Keempat yang memilih Penerbangan Kuwait Airways tiba 25 September, jam 2.45 petang di Lapangan Terbang Kaherah. Rombongan ini seramai 8 orang yang terdiri daripada pelajar-pelajar persendirian dan kesemuanya lelaki. Rombongan disambut oleh AJKT dan AJK USMB yang hadir dan terus dibawa pulang ke Asrama Darul Iman.




Pihak KPT berbesar hati menyambut kedatangan seluruh mahasiswa mahasiswi yang menjejakkan kaki ke Bumi Mesir ini yang bersungguh-sungguh dalam menuntut ilmu walau terpaksa berpisah jauh dengan keluarga. Semoga usaha ini mendapat keberkatan serta dilimpahkan rahmat sepanjang meniti denai-denai kehidupan.




Ucapan terima kasih dirakamkan buat seluruh warga kerja yang begitu setia dan ringan tulang untuk membantu mengangkat barang-barang pelajar baru ini samada di lapangan terbang mahupun di tempat kediaman. Jazakumullahu khairan kathira.