PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Friday, September 3, 2010

Jejak Mawaddah Siri 7

26 Ogos 2010 - Bagi siri Jejak Mawaddah yang seterusnya, rombongan HEWI bergerak ke rumah sewa seorang lagi ahli pasangan mutazawwijin di walidain, Ukhti Norhura Adam sekeluarga. Walaupun berada di bulan Ramadhan dengan cuaca panas terik, usaha menjejak para madam masih diteruskan, bermatlamatkan mengukuhkan ukhuwah sesama ahli baik yang sudah berkahwin mahupun belum, sementara mengadakan kunjung ziarah buat mereka yang tinggal di luar.


Serba sedikit mengenai yang dikunjung kali ini, Ukhti Norhura Adam sekarang sedang menuntut di Universiti al-Azhar, Kaherah, Mesir dalam Ijazah Sarjana Muda Fakulti Pengajian Islam dan Bahasa Arab dalam bidang Syariah Islamiyyah. Berusia 22 tahun dan berasal dari Kemaman, Terengganu. Pasangannya, Ustaz Che Azizi juga menuntut di Universiti Al-Azhar, Kaherah, Mesir.

Pihak tuan rumah berbesar hati menerima kunjungan HEWI KPT ke rumah beliau. Dengan mesranya rombongan dihidang dengan cerita-cerita panjang dan pengalaman beliau menghadapi saat-saat mencuci rahim akibat komplikasi pada kandungan yang dialaminya baru-baru ini. Manalah yang lebih pedih pada kesakitan zahir atau kesakitan batin, lantaran baru saja disahkan mengandung lantas ia tidak bermakna apa-apa.

Pihak AJKTdan HEWI serta seluruh ahli KPT merakamkan Salam Takziah buat Ukhti Norhura sekeluarga atas musibah yang menimpa. Semoga hari-hari mendatang kalian lebih tabah serta tidak mudah berputus asa dengan rahmat Allah yang sangat luas.

Majlis dipengerusikan oleh Ketua Unit Informasi dan Penerbitan, dengan sedikit kata-kata aluan dan pengenalan terhadap Program Jejak Mawaddah ini. Seterusnya ucapan daripada tuan rumah, Ukhti Norhura Adam yang merakamkan jutaan terima kasih kepada rombongan HEWI kerana sudi hadir dan menjemput untuk datang lagi. Majlis diakhiri dengan penyampaian cenderahati oleh Ketua Unit Kebajikan, simbolik penghargaan pihak HEWI kepada tuan rumah kerana sudi menerima kunjungan ini.