PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Saturday, September 25, 2010

Ziarah HEWI ke Rumah Madam Tanta

Wakil HEWI sempat berkunjung ziarah ke rumah Madam Tanta, mantan Timbalan Pengerusi HEWI PMRAM 2009, Ustazah Siti Anisah binti Ahmad. Suami beliau berasal dari Terengganu yang merupakan mantan Pengerusi Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta (DPMT), Ustaz Faizol Endut.

Pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata yang usianya lebih kurang 3 bulan. Bayi ini dilahirkan kurang 4 hari 8 bulan menyebabkan berlaku beberapa komplikasi yang mengakibatkan pembedahan. Selesai satu pembedahan ketika waktu kecilnya yang menelan belanja lebih kurang LE 4000, pembedahan kedua akan dilakukan setelah usia bayi mencecah 3 bulan dan mempunyai berat sekurang-kurangnya 5 kg, bagi membolehkan bayi membuang air seperti biasa dan tidak melalui lubang yang ditebuk lagi.

Perbualan panjang yang dihidangkan juga air minuman itu, dapat menyaksikan sendiri pengorbanan seorang ibu yang sangat besar dalam memelihara anak yang disayangi. Walau payah manapun diuji, tetap sabar demi melihat seorang anak dapat membesar dengan sempurna.

Wakil HEWI mula meminta diri untuk pulang setelah jam menunjukkan pukul 9 malam. Perjalanan pulang ke rumah ahli di Tanta dan bermalam di sana, setelah agak kelewatan untuk pulang kembali ke Kaherah.



Seluruh warga HEWI KPT mendoakan agar bayi, Sofiyatul Ulya cepat kembali normal seperti bayi lain dan membesar dengan sihat dan cergas. Doa kami juga sentisa mengiringi Sofiya setiap hari. Semoga menjadi anak solehah penyejuk mata abi dan umi.