PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Friday, August 19, 2011

KPT MESIR LANCAR TABUNG KEMANUSIAAN SOMALIA


Pihak Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir telah melancarkan tabung bantuan kemanusiaan bagi mengumpul sumbangan untuk disalurkan kepada rakyat Somalia yang dilanda krisis kebuluran yang telah meragut puluhan nyawa.


Pelancaran tabung tersebut juga adalah bagi menyahut saranan PMRAM Pusat yang telah dibuat baru-baru ini. Ia bertepatan dengan saranan agama Islam yang menuntut umat Islam agar saling membantu antara satu sama lain.


Maksud Sabda Rasulullah – sollallohu `alaihi wasallam – : “Barangsiapa yang menghilangkan kesusahan seorang muslim, maka Allah akan menghilangkan kesusahannya pada hari akhirat”.

(HR Bukhari dan Muslim)


Perlancaran telah disempurnakan oleh Badan Pengurus Angkat PMRAM Cawangan Terengganu; Saudara Zulhafeez bin Ahmad Zahidi yang turut hadir mengisi slot Ijtima’ Usbu`ie (himpunan mingguan) ahli-ahli KPT Mesir.


Pemangku Ketua Biro Kebajikan KPT Mesir ketika ditemui, menyeru kepada seluruh mahasiswa agar sama-sama menghulurkan bantuan untuk meringankan penderitaan yang ditanggung oleh rakyat Somalia berikutan krisis kebuluran dan keganasan yang dilalui sejak 60 tahun yang lalu.


Pihak KPT Mesir berharap dengan pelancaran tabung bantuan kemanusiaan Somalia ini dapat membuka peluang kepada mahasiswa untuk menambahkan lagi kebaikan amalan di bulan Ramadan ini.


Sumbangan anda boleh disalurkan melalui:-


1. Pemangku Ketua Biro Kebajikan KPT Mesir
Saudara Afuza Abdullah bin Idiris
No. Telefon : +20145654733


2. Ketua Unit Kebajikan HEWI KPT Mesir
Saudari Shazazierra binti Sharif
No. Telefon : +20112871396