PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Wednesday, August 17, 2011

VOTE '11 SIRI IV : MELAHIRKAN BAKAT BARU



KAHERAH, 13 OGOS – Kursus Vokasional & Teknikal (VOTE ’11) siri keempat ; Kursus Adobe Photoshop telah berjaya diadakan di bawah seliaan Biro dan Unit Informasi dan Penerbitan KPT Mesir. Kursus yang hanya dibuka kepada akhawat sahaja ini telah mendapat sambutan yang baik daripada ahli KPT bukan sahaja yang berada di kompleks bahkan ahli yang tinggal di luar kompleks.

Program ini terbahagi kepada dua sesi ; sesi pembentangan oleh Saudari Naufal binti Kamaruddin, Setiausaha HEWI KPT dan sesi praktikal (pertandingan). Dalam sesi praktikal, peserta telah diminta untuk membuat kad ucapan sempena Ramadhan. Pemenang pertama telah dimenangi oleh Saudari Wan Nurhadhirah Amalina Wan Sulaiman, pelajar perubatan dari Saiyyidah Zainab. Manakala pemenang kedua dan ketiga dimenangi oleh Saudari Noor Syahidatul Akmal binti Haimi dan Saudari Fatin Farhanah Salleh.


Pemenang Pertama


Pemenang Kedua


Pemenang Ketiga


Melalui kursus yang telah diadakan ini, bakat-bakat baru yang terpendam di kalangan ahli dapat diasah sekaligus dapat membina pelapis baru bagi menyumbang tenaga kerja untuk KPT Mesir khususnya dan PMRAM amnya untuk masa akan datang.