PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Wednesday, December 28, 2011

KEMBARA RABITHAH SIRI 1: MENJEJAKI AHLI DI ARMA


KAHERAH, 28 DIS – Hal Ehwal Wanita Islam Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir terus konsisten menjalankan agenda dakwah dengan meneruskan lagi  misi menziarah ahli. Kali ini, wakil HEWI turun padang mengunjungi ahli yang menetap di luar Kompleks Darul Iman. Program gemilang ini dinamakan “Kembara Rabithah” berobjektifkan dakwah dan ukhwah disamping menerapkan rasa ‘KPT milik semua’.

Kembara sulung ini memilih lokasi Asrama Rumah Melayu Abbasiyah (ARMA) sebagai Kembara Rabithah Siri 1. Kediaman yang dituju adalah kediaman Mandubah KPT di sana; saudari Syifa’ Hanani Mohd Shukri.
Rombongan ini diketuai Raisah KPT Mesir;  saudari Nuraini Abdullah, Ketua Unit Dakwah; saudari Mardhiah Nordin dan Ketua Unit Perumahan merangkap HEWI Angkat ARMA; saudari Siti Ruqayyah Ahmad.

Asrama Rumah Melayu Abbasiah

Pertemuan pimpinan bersama ahli KPT Mesir di sana diharap dapat merapatkan lagi ukhwah serta mengenali dengan lebih dekat di antara satu sama lain. Disamping itu, ahli juga sempat berkongsi pendapat dan bersoal jawab pada persoalan yang ditimbulkan.

Mengakhiri majlis, sedikit cenderahati kenang-kenangan disampaikan oleh Naib Pengerusi HEWI KPT Mesir kepada wakil ahli; tuan rumah yang sudi menerima kunjungan Pimpinan HEWI. Jazakumullahu khairan kathira diucapkan.