PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Monday, December 26, 2011

Yuran Markaz Bahasa :PMRAM Terus Berusaha

KAHERAH, 25 Dis - Usaha Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir ( PMRAM ) bagi membantu meringankan beban mahasiswa baru markaz bahasa Universiti Al-Azhar diteruskan lagi dengan menghantar surat permohonan kepada pejabat WAAG semalam.

Surat yang terkandung permohonan tersebut adalah menuntut keringanan bagi pelajar markaz bahasa untuk menjelaskan bayaran yuran itu disampaikan oleh Ketua Badan Pendidikan dan Komunikasi Bahasa PMRAM, Saudara Ahmad Daniel b Mohmad Hassan kepada Pengurus WAAG Ustaz Ismai Haitham.


Pihak PMRAM berpendapat bahawa bayaran yang dikenakan kepada pelajar Markaz Bahasa sebanyak LE 480 sebulan amat tinggi dan perlu untuk dikurangkan.

PMRAM juga sedaya upaya akan membantu pelajar markaz bahasa dalam isu ini kerana ia membabitkan isu visa pelajar kerana jika pelajar yang tidak dapat menjelaskan bayaran maka pengurusan untuk mendapatkan visa pelajar juga akan terjejas.

" PMRAM mengharapkan agar semua pelajar dapat terus mendoakan supaya segala usaha yang telah dilaksanakan bakal menatijahkan sesuatu yang baik di pengakhirannya" ujar Saudara Ahmad Daniel bin Mohmad Hassan.