PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Tuesday, April 26, 2011

JEJAK MAWADDAH PENGIKAT UKHUWAH

KAHERAH,23 Mei - Barisan Hewi Keluarga Penuntut-Penuntut Terengganu di bawah Unit Kebajikan buat pertama kalinya bagi sesi ini telah mengadakan satu siri ziarah ke rumah ahli mutazawwijin yang dikenali sebagai ‘Jejak Mawaddah’. Kediaman pertama yang menjadi sasaran kami kali ini ialah rumah Saudari Rusiah binti Yunus yang merupakan isteri kepada Saudara Razi bin Musa, mantan Ahli Lembaga Penasihat Keluarga penuntut-Penuntut Terengganu (KPT) Mesir.

Kediaman beliau menjadi pilihan pada kali ini adalah memandangkan mereka baru berpindah ke rumah baru selepas pulang ke Malaysia baru-baru ini. Menurut beliau, kediaman barunya ini begitu selesa dan bagus berbanding rumah sebelumnya yang terletak di bangunan bersebelahan. Tambahan pula, kediaman ini terletak berdekatan dengan pusat jagaan kanak-kanak tempat anak-anaknya belajar.

Kunjungan kami yang terdiri daripada 6 orang AJK Hal Ehwal Wanita Islam dan 3 orang ahli disambut baik oleh beliau dan anak-anak. Jelas kelihatan pada wajah anak-anaknya perasaan gembira apabila kami sampai. Anak bongsu beliau, Aamina yang pernah mengalami masalah paru-paru ketika awal kelahirannya kini membesar dengan sihat dan sudah pandai tersenyum kepada orang-orang di sekeliling.


Ibu kepada 5 cahaya mata ini sangat gembira di atas kunjungan kami serta menyatakan bahawa pintu rumahnya sentiasa terbuka untuk semua dan ahli KPT Mesir khususnya. Pihak HEWI KPT Mesir mengucapkan jutaan terima kasih kepada ustazah dan keluarga kerana sudi menerima kunjungan kami pada kali ini. Semoga ukhuwah antara kita bertambah dan berkekalan.