PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Saturday, April 30, 2011

MAJLIS KESYUKURAN ANAK-ANAK TERENGGANU DAN WALIMATUL URUS BERJALAN LANCAR

KAHERAH, 28 April – Rentetan dari kepulangan semula semua pelajar ke Bumi Mesir bagi meneruskan kembali pengajian masing-masing, satu majlis kesyukuran telah dianjurkan oleh pihak KPT Mesir. Majlis ini turut diserikan dengan Majlis Walimatul Urus bagi beberapa pasangan mahasiswa yang baru melangsungkan perkahwinan mereka semasa kepulangan pelajar berikutan revolusi yang berlaku di Mesir baru-baru ini.

Pasangan yang terlibat dalam Majlis Walimatul Urus ini ialah Saudara Mohd Ubaidillah bin Deraman dan isteri; Saudari Aisyah Karimah bt Ahmad, Saudara Abdul Halim bin Ahmad dan isteri; Saudari Khadijah Rasyidah bt Abd Ghani, dan Saudara Che Ku Mohd Faisal bin Che Ku Abdullah dan isteri; Saudari Wan Rokiah bt Wan Yahya.

Majlis ini bermula pada jam 1 tengah hari dan berakhir pada jam 6 petang. Majlis ini dimulakan dengan bacaan doa oleh Al-Fadhil Syeikh Asyraf Hamed Hasani Al-husaini; Imam Masjid Al-Azhar, Kaherah. Majlis turut diserikan dengan bacaan burdah dan ucapan dari tetamu-tetamu kehormat. Turut dirasmikan dalam majlis ini Tabung Derma bagi menampung kos perbelanjaan rawatan Saudara Noorahmad Hakim; Ketua Biro Kebudayaan, Kesenian & Sukan KPT Mesir.

Dianggarkan seramai 350 orang ahli telah hadir bagi memeriahkan majlis ini. Pihak KPT Mesir dengan berbesar hati mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang turut memeriahkan majlis Kesyukuran dan Walimatul Urus ini.