PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Tuesday, April 26, 2011

MUJAHID HARAPAN UMMAH

KAHERAH, 23 Mei 2011 - Sejurus mendengar berita kelahiran seorang cucu Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu (KPT) dari pasangan Saudara Mohamad Mohkri bin Ibrahim dan Saudari Nurshafieza binti Mohd, 2 orang HEWI KPT Mesir yang diwakili Ketua Unit Kebajikan ; Saudari Shazazierra binti Sharif dan Ketua Unit Akademik ; Saudari Mardhiah binti Nordin segera ke hospital bagi melawatnya.

Putera seberat 3.5 kg ini dilahirkan di Hospital Taufiqiyyah 'Abbas 'Aqad pada jam 5 pagi. Ibu dan bayi dibenarkan pulang ke kediaman mereka yang terletak tidak jauh dari hospital tersebut setelah keadaan kedua-duanya stabil. Wakil HEWI KPT Mesir juga telah menghulurkan sedikit sumbangan.

Pihak Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir mengucapkan sekalung tahniah buat Saudari Nurshafieza serta pasangan di atas kelahiran putera pertama mereka. "Anak-anak ibarat kain putih, ibu bapalah yang mencorakkan mereka samada memilih Yahudi, Nasrani atau Majusi". Semoga saudari Nurshafieza serta pasangan dapat menjadi ibu bapa yang berjaya mendidik anak-anak agar dapat menjadi mujahid untuk kesinambungan Islam akan datang.