PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Tuesday, November 8, 2011

Eidul Adha : PMRAM Bermesra Bersama Ahli

KAHERAH, 8 Nov - Kehangatan sambutan Eidul Adha disambut dengan ceria dan meriah di seluruh peringkat BKAN dan DPM.

Bermula dengan Hari Eidul Adha yang pertama (semalam), aktiviti penyembelihan dan gotong-royong sudah pun bermula di beberapa BKAN dan DPM serta Majlis Sambutan juga bermula sehingga hari yang keempat.
 
Pada tahun ini lebih 30 ekor unta manakala lebih 100 ekor kambing dikorban di seluruh BKAN dan DPM.
 
Pimpinan PMRAM Pusat yang terdiri daripada Badan Pengurus serta HEWI PMRAM juga tidak melepaskan peluang bermesra dengan semua ahli di Kaherah dan Muhafazah.
 
Badan Pengurus PMRAM dibahagikan kepada 2 kumpulan bagi meraikan Sambutan Eidul Adha bersama-sama dengan ahli di seluruh kawasan memandang jemputan yang banyak sehinggakan berlangusang pada masa yang sama.
 
Seramai 8 BP PMRAM yang ditugaskan untuk menjelajahi seluruh muhafazah di luar Kaherah yang menganjurkan majlis sambutan
 
Manakala 7 BP PMRAM ditugaskan untuk bersama-sama dengan ahli di Kaherah di seluruh BKAN.
 
Di samping itu, Badan Pengurus PMRAM juga sempat bersama-sama dengan ahli dalam aktiviti melapah daging.
 
Ini merupakan semangat kebersamaan yang ditunjukkan oleh BP PMRAM dalam merapatkan ukhwah di kalangan pimpinan dan ahli.
 
"Menjadi kewajipan bagi pimpinan untuk bermesra dengan ahli kerana inilah ikatan ukhwah yang dijalinkan bagi meraih kesatuan antara dua pihak iaitu pimpinan dan ahli. PMRAM mengucapkan tahniah dan syabas kepada semua BKAN dan DPM atas semangat ahli yang ditunjukkan dalam melaksanakan ibadah korban dan aktiviti bergotong royong. Kita PMRAM" ujar Presiden PMRAM, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman.