PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Friday, November 18, 2011

MUZAKARAH BERKELOMPOK PEMANGKIN UMMAH GEMILANG

KAHERAH, 17 NOVEMBER – Biro dan Unit Dakwah Keluarga Penuntut- penuntut Terengganu telah menganjurkan Majlis Perasmian Muzakarah Berkelompok bagi sesi 2011/2012. Bertempat di dewan Darul Iman, majlis yang bermula sekitar jam 7.40 malam turut dimeriahkan dengan kehadiran Badan Pengurus angkat; saudara Zulhafeez bin Ahmad Zahidi serta HEWI angkat; saudari Noor Akmaizan bt Yusof.

Berucap dalam sesi perasmian, saudara Mohd Zulhafeez menyifatkan bahawa muzakarah berkelompok adalah medan bagi melatih dan membentuk mahasiswa dan mahasiswi menjadi individu yang hebat dan terkehadapan dari segala aspek. Penggabungan ahli dari latar belakang pendidikan yang berbeza membolehkan mereka berkongsi ilmu sekaligus memantapkan lagi thaqafah masing-masing.

Memetik kalam Presiden PMRAM, beliau berkata , “PMRAM tidak mengharapkan orang yang hebat, tetapi PMRAM mengharapkan orang yang sanggup kerana hebat itu boleh dilatih, tetapi sanggup itu datang dari diri sendiri.”

Justeru, muzakarah berkelompok merupakan medan terbaik bagi membentuk ahli yang sanggup untuk menjadi lebih hebat di masa akan datang.