PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Monday, July 18, 2011

KPT MESIR MENYERU MAHASISWA MEMANFAATKAN MUSIM CUTI

Alhamdulillah, imtihan fasal kedua bagi kebanyakan mahasisiwa Islam dibumi ambiya’, Mesir baru sahaja melabuhkan tirainya. Tentunya disana masing-masing sedang berkira samada mahu menghabiskan cuti di Mesir mahupun pulang ke Malaysia, disamping tidak kurang juga yang menggunakan peluang ini untuk menunaikan ibadah umrah dan mengisi pengajian talaqqi yang cukup banyak diadakan sementara berbaki tempoh untuk memasuki bulan Ramadhan al-Mubarak.

Telah berkata al-Imam As-Shafei rohimahullah “Waktu sekiranya engkau tidak menyibukkannnya dengan perkara yang hak nescaya ia akan menyibukkan kamu dengan yang batil”.

Bertititik tolak daripada itu maka pihak Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir (KPT) berasa bertanggungjawab untuk mengadakan pelbagai aktiviti bagi memanfaatkan cuti mahasiswa kali ini khusus bagi mereka yang berada di bumi Mesir.

Antara aktiviti yang direncanakan bagi memanfaatkan musim cuti kali ini adalah seperti pengajian tafaqquh fiddin, pembentangan kertas kerja@kitab, seminar ilmuan, kejohanan bola sepak, kursus kemahiran dan rehlah ke destinasi bersejarah dan menarik sekitar Mesir.

Maklumat berkenaan dengan program-program yang dianjurkan KPT Mesir akan dimaklumkan dari semasa ke semasa melalui sebaran iklan di web rasmi, facebook atau YM KPT.

KPT Mesir sangat komited menjayakan agenda untuk mencemerlangkan mahasiswa sejajar dengan matlamat penubuhannya dan tuntutan didalam agama Islam.

Diharapkan dengan penganjuran program-program seperti ini dapat memanfaatkan cuti dalam kerangka melahirkan mahasiswa yang berintegriti dan proaktif.

“KEMANTAPAN FIKRAH MEMBINA SYAKSHIAH”
“BERILMU DAN BERAMAL”

AHMAD SALIKIN BIN ABD RAHMAN
Timbalan Yang Dipertua,
Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir (KPT),
Sesi 2010/2011