PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Saturday, July 30, 2011

KPT MESIR BERSAMA BKKIMM ERATKAN KESATUAN

KAHERAH, 26 April – Pihak Pimpinan Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir (KPT) telah menziarahi Pimpinan Badan Kebajikan Keluarga Islam Melaka Mesir (BKKIMM) di Rumah Melaka Baru.

Pertemuan singkat yang diketuai oleh Yang Dipertua KPT Mesir; Saudara Riduan bin Abu Bakar tersebut disambut baik oleh Pimpinan PMRAM Cawangan Melaka.


Turut serta dalam pertemuan tersebut adalah sebahagian AJKT KPT Mesir, antaranya Setiausaha; Saudara Abdullah Haris bin Zakaria, Ketua Biro Kebajikan; Saudara Mohd Farezuan bin Mat Azahar dan Ketua Biro Informasi & Penerbitan; Saudara Abdullah Amir bin Mohd Zabudin serta beberapa orang AJKT BKKIMM yang diketuai oleh Yang Dipertuanya; Saudara Harman bin Hassan.


Pertemuan tersebut diadakan sebagai tanda keprihatinan pihak KPT Mesir terhadap permasalahan yang berlaku dalam kalangan mahasiswa Melaka, khususnya BKKIMM sendiri sebagai persatuan yang menjaga kebajikan mereka.


“KPT Mesir amat cakna terhadap isu-su yang berlaku terutamanya tentang pencabulan hak mahasiswa dan kesatuan kita. Kita sentiasa berusaha mencari jalan untuk menyelesaikan permasalahan tersebut secara bersama”, ujar Yang Dipertua KPT Mesir ketika ditemui.

Pertemuan tersebut diakhiri dengan penyerahan sumbangan daripada PMRAM Cawangan Terengganu kepada PMRAM Cawangan Melaka.


“Pihak BKKIMM amat berbesar hati dengan kunjungan daripada pihak KPT Mesir”, ujar Yang Dipertua BKKIMM sebagai penutup pertemuan tersebut.


Pihak KPT Mesir mengucapkan jutaan terima kasih atas sambutan dan jamuan yang telah disediakan bagi menyambut kehadiran kami.


Semoga dengan pertemuan tersebut akan mengeratkan lagi hubungan ‘adik-beradik’ antara KPT Mesir dan BKKIMM seterusnya melangsungkan survival BKKIMM untuk terus maju pada masa akan datang.