PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Wednesday, July 20, 2011

MALAM MAHABBAH KUKUHKAN WEHDAH

KAHERAH, 18 Julai 2011 – Keluarga Penuntut-penuntut Terengganu Mesir (KPT) dibawah seliaan Biro Kebudayaan, Keseniaan dan sukan telah berjaya menganjurkan Malam Mahabbah KPT.

Ianya telah berlangsung di Asrama kompleks Terengganu, Hayyu Asyier, Kaherah dengan kehadiran ahli KPT dari pelbagai bidang pengajian.

Majlis yang diadakan ini adalah bertujuan untuk mengeratkan ukhuwwah islamiyyah antara ahli KPT yang datang dari pelbagai lapisan dan meraikan setelah menghadapi peperiksaan fasa dua baru-baru ini.

Malam Mahabbah tersebut dimulakan dengan solat isya’ berjemaah serta solat hajat bagi mengadu serta memohon perlindungan dan kesejahteraan dari Allah taala untuk seluruh mahasiswa Mesir daripada pelbagai ancaman yang tidak diingini.

Sejurus selepas solat, satu liqa’ mahabbah antara mahasiswa dan saf kepimpinan HEWI KPT telah diadakan.Ketika di dalam liqa’ tersebut, HEWI KPT telah membuka peluang kepada semua ahli HEWI untuk memberikan sebarang cadangan atau muhasabah kepada kepimpinan HEWI KPT bagi sesi ini.

Di kesempatan itu juga, barisan HEWI telah memaklumkan beberapa aktiviti terdekat yang bakal menanti semua ahli sempena musim cuti kali ini.

Di akhir liqa' tersebut Naib Pengerusi HEWI,Saudari Tengku Fathimah binti Tengku Hashim telah melahirkan kebimbangan terhadap penindasan hak mahasiswa yang hangat diperkatakan kini.

Beliau menasihatkan mahasiswa agar sentiasa peka dan cakna dengan isu semasa disamping tidak mengabaikan tanggungjawab untuk mendalami ilmu Islam.


Setelah itu, majlis diteruskan dengan jamuan serta diadakan sedikit tayangan berkaitan dengan PMRAM, sejarah ARMA serta DPM dan lain-lain lagi.

Majlis pada malam tersebut berjalan dengan penuh muhibbah dan ceria. Ahli KPT juga telah memberikan respon yang sangat baik untuk diteruskan pada masa akan datang.

Pihak KPT Mesir mengucapkan sekalung penghargaan dan jutaan terima kasih kepada AJK pelaksana dan semua ahli KPT yang hadir memeriahkan Malam Mahabbah KPT. Semoga segala komitmen dan usaha yang diberikan mendapat ganjaran yang sebaiknya dari Allah taala.