PMRAM CAWANGAN TERENGGANU

Saturday, July 23, 2011

PENYERAHAN MEMORANDUM KEPADA DATO' DUTA

KAHERAH, 22 Julai – Suara mahasiswa terus membentuk gelombang kesatuan mahasiswa yang mempetahankan hak daripada terus dicabuli tanpa sekelumit ihsan.


Pimpinan Badan Kebajikan Anak Negeri (BKAN),Dewan Perwakilan Mahasiswa (DPM),pimpinan PMRAM dan HEWI PMRAM juga turut bersama-sama dalam penyerahan memorandum kepada TYT Dato’ Duta Dr.Fakhruddin bin Abd Mokti yang diketuai oleh Saudara Nurudin Zanki bin Hamzah selaku Pengerusi Gerakan Solidariti Pertahan Hak Mahasiswa semalam.


Namun begitu, memorandum tersebut hanya boleh disampaikan kepada Encik Abdul Latif wakil kedutaan dan telah diberi jaminan akan memanjangkan kepada pihak Dato’ Duta Dr.Fakhruddin bin Abd Mokti dan Kementerian Pengajian Tinggi .


Kesungguhan pimpinan pelajar ini membuktikan kesungguhan hak mahasiswa dalam memperjuangkan hak mahasiswa agar tidak mudah diperkotak katikkan.

” Penyerahan memorandum ini adalah ekoran daripada penyerahan memorandum kepada Dato’ Seri Jamil bin Khir di Majlis Ramah Mesra bersama Anak Wilayah Persekutuan kelmarian yang enggan diterima dan meminta diserahkan kepada Dato’ Duta sendiri ” ujar Saudara Muhammad Zuhaili bin Saiman Presiden PMRAM 2011 .

Sumber : www.pmram.org